مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:502021-04-17پزشكي

بهبود حرکت سالمندان با اصلاح شاخص محدودیت تحرک


افزایش سن باعث از دست دادن توده و قدرت عضلانی می­ شود که در برخی موارد تحرک را مختل می­ کند، مانع راه رفتن یا انجام کارهای روزمره می­ شود و افراد مسن را در معرض خطر زمین­ خوردن و بستری­ شدن قرار می­ دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی افزایش سن باعث از دست دادن توده و قدرت عضلانی می­ شود که در برخی موارد تحرک را مختل می­ کند، مانع راه رفتن یا انجام کارهای روزمره می­ شود و افراد مسن را در معرض خطر زمین­ خوردن و بستری­ شدن قرار می­ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورکالرت، در حالت بالینی، سنجش قدرت دست، پرکاربردترین روش برای شناسایی از دست دادن قدرت کلی عضلانی در افراد مسن است.

مدتی است که مقادیر زیر 26 کیلوگرم برای مردان و 16 کیلوگرم برای زنان به عنوان نشانه ای از ضعف مرتبط با خطر در نظر گرفته شده است، اما این پارامترها در حال تجدیدنظر هستند.

محققان دانشگاه فدرال سائو کارلوس (UFSCar) در ایالت سائو پائولو، برزیل، با همکاری همکاران خود در سایر موسسات همان ایالت مانند دانشکده پزشکی ریبیرائو پرتو دانشگاه سائوپائولو (FMRP-USP)، دانشکده پرستاری ( EE-USP)، دانشکده بهداشت عمومی (FSP-USP) و همچنین دانشگاه کالج لندن (UCL) مقادیر حدآستانه بالاتر قدرت دست را از آنچه به ­طور معمول توسط پزشکان، فیزیوتراپیست­ ها و متخصصان تغذیه استفاده می­ شود را پیشنهاد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود حرکت سالمندان با اصلاح شاخص محدودیت تحرک

بهبود حرکت سالمندان با اصلاح شاخص محدودیت تحرک