مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 04:202021-04-17پزشكي

روزه داری، دلیلی برای ابتلا به کرونا می شود؟


متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان چون افراد به مدت طولانی مایعات میل نمی کنند، در صورتی که در معرض ویروس قرار بگیرند احتمال چسبیدن ویروس به سلول های حلق بیشتر است، - ایسنا/خراسان جنوبی متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ماه رمضان چون افراد به مدت طولانی مایعات میل نمی کنند، در صورتی که در معرض ویروس قرار بگیرند احتمال چسبیدن ویروس به سلول های حلق بیشتر است، اما همیشه دلیل بر ابتلای بیشتر نمی شود.

زهره آذرکار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در ایام ماه رمضان افرادی که بیماری زمینه ای و مشکل خاصی ندارند می توانند روزه بگیرند.

وی افزود: ویروس کرونا برای ورود به بدن از راه سیستم تنفسی وارد می شود و به صورت چسبیده به سلول های اپیتلیال حلق و از این طریق نفوذ می کند؛ لذا خشک بودن حلق به چسبیدن ویروس کمک می کند؛ این در حالی است که مرطوب بودن مخاط یا خوردن مایعات به طور مداوم این احتمال را کاهش می دهد.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: در ماه رمضان چون افراد به مدت طولانی مایعات میل نمی کنند، در صورتی که در معرض ویروس قرار بگیرند احتمال چسبیدن ویروس به سلول های حلق بیشتر است، اما همیشه دلیل بر ابتلای بیشتر نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری، دلیلی برای ابتلا به کرونا می شود؟

روزه داری، دلیلی برای ابتلا به کرونا می شود؟