مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:302021-04-17سياسي

روز جهانی صدا/ صدا کن مرا صدای تو خوب است...


گاه، صدا خود تاریخ است وقتی از آنِ مظفرالدین شاه قاجار باشد و بشنوی موافقت خود را با مشروطه اعلام می کند یا وقتی صدای دکتر محمد مصدق باشد که از روی تخت اما متصل به میکروفون رادیو با مردم سخن می گفت.

- چند سالی است که 16 آوریل به عنوان روز جهانی صدا نام گذاری شده و یکی از اهداف این کار، آگاهی بخشی برای مراقبت از صدا، پژوهش درباره عملکرد و کاربرد های صدا و یادآوری به افرادی است که از صدای خود بهره می برند و به زبان ساده تراز صدایشان نان می خورند یا شهرت و اعتبار کسب می کنند همچون صدا پیشگان، گویندگان و خوانندگان یا کسانی که از صدای خود در جذب مخاطب یا مشتری استفاده می کنند و مانند اینها.

امسال، اما یک اتفاق دیگر می تواند و باید موجب توجه بیشتر به صدا باشد و آن هم راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید با محوریت صداست؛ کلاب هاوس.

درست است که پادکست های ضبط شده در شبکه ها هم رسانی و ارسال می شد و می شوند، اما این که شبکه ای صدای زنده را مانند کلمه، عکس و فیلم به عنوان محور اصلی ارتباطی رایج کند تازه است.

صدا ما را به یاد فروغ فرخ زاد می اندازد که می گفت: تنها صداست که می ماند .

صدا را می توانیم به آوای خوش محمدرضا شجریان ترجمه کنیم که جایی گفته است: من خیلی به صدای بلبل و پرندگان دیگر توجه داشته ام و خودم چند قناری هم داشته ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز جهانی صدا/ صدا کن مرا صدای تو خوب است...

روز جهانی صدا/ صدا کن مرا صدای تو خوب است...