مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-16اقتصادي

تلاشی دیگر برای احیای بورس


بازار سهام در هفته گذشته شاهد تلاش های جدید سازمان بورس در قالب تمهید برای تجهیز منابع از سوی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها جهت خرید سهام بود که در اثر انتشار خبر آن، - ، نگاهی به تجربه اقدامات حمایتی در ماه های اخیر نشان می دهد که هیچ یک از آنها نتوانسته است رکود مزمن بورس تهران را درمان کند.

تداوم اجرای سیاست دامنه نوسان نامتقارن نیز کماکان سایه سنگین خود را بر سر نقدشوندگی بازار گسترده است که نشانه بارز آن به صورت برقراری صف فروش در بیش از دوسوم نمادها و سلب امکان معاملاتی از سهامداران بخش بزرگی از شرکت ها نمایان شده است؛ سیاستی که به رغم بروز آثار منفی آن، هنوز نشانه متقنی از زمان اصلاح یا تعدیل آن به چشم نمی خورد.

چرا اقدامات حمایتی ناکام می مانند؟ از همان هفته های نخست پس از آغاز سقوط بورس تهران در مرداد ماه 99، تلاش های گسترده سیاست گذاران اقتصادی با راهبری مدیران سازمان برای مهار افت بازار و کنترل کاهش قیمت ها آغاز شد.

این اقدامات در مرحله اول که هنوز برخی نهادهای حقوقی به منابع نقدینگی ناشی از فروش های قبلی دسترسی داشتند، به صورت هماهنگی با این بازیگران بزرگ و تشویق به خرید سهام و جمع آوری صف های فروش دنبال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاشی دیگر برای احیای بورس

تلاشی دیگر برای احیای بورس