مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 02:452021-04-16پزشكي

هیچ مطالعه ای مبنی براین که روزه داری باعث ابتلا به کرونا می شود، وجود ندارد


تاکنون هیچ مطالعه ای مبنی براین که روزه داری باعث افزایش ریسک ابتلا به کرونا می شود، وجود ندارد؛ ولی برای افرادی که قصد روزه گرفتن دارند، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص بیماری های عفونی گفت: تاکنون هیچ مطالعه ای مبنی براین که روزه داری باعث افزایش ریسک ابتلا به کرونا می شود، وجود ندارد؛ ولی برای افرادی که قصد روزه گرفتن دارند، توجه به برخی نکات ضروری است.

دکتر سعیده آذری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افرادی که مبتلا به کرونا بوده یا در فاز نقاهت این بیماری به سر می برند، به دلیل این که تغذیه مناسب و مصرف مایعات فراوان تاثیر زیادی در روند بهبود بیماری دارند، روزه گرفتن توصیه نمی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که، باتوجه به اینکه گرسنه ماندن سیستم ایمنی را تضعیف کرده و باعث ورود انواع بیماری به بدن می شود، این مشکل را در ایام ماه رمضان چه طور می توان رفع کرد، گفت: در این مورد نکته مهم این است که روزه داران هر سه وعده سحری، شام و افطاری را حاوی مواد مغذی دریافت کنند که ضروری است مصرف پروتیین ها، لبنیات ویتامین ها و مایعات فراوان در رژیم روزانه لحاظ شود.

وی ادامه داد: مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات در سحری و افطاری علاوه بر تامین ویتامین موردنیاز، به دلیل داشتن فیبر و آب فراوان مانع بی آبی بدن در طول روز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ مطالعه ای مبنی براین که روزه داری باعث ابتلا به کرونا می شود، وجود ندارد

هیچ مطالعه ای مبنی براین که روزه داری باعث ابتلا به کرونا می شود، وجود ندارد