مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 00:152021-04-16پزشكي

تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد/اهمیت مصرف ویتامین ها


مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در ارتباط با تغذیه نوجوانان روزه دار در ماه مبارک رمضان نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زهرا عبداللهی، با اشاره به توصیه های تغذیه ای روزه داری در شرایط خاص و گروه های ویژه، افزود: نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده و توان جسمی کامل دارند و به عبارت دیگر وزن و قد متناسب با سن خود را دارند، بر اساس تکلیف دینی باید با رعایت نکاتی روزه کامل بگیرند.

وی با بیان اینکه نوجوانان هنگام روزه داری از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین در وعده سحری اجتناب کنند چون مصرف این مواد سبب افت قند خون شده و توانایی یادگیری آنها را در طول روز کاهش می دهد، اظهار کرد: نوجوانانی که سال نخست روزه داری را آغاز می کنند به علت گذراندن دوران رشد به توجهات بیشتری نیاز دارند.

رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه های غذایی بسیار مهم و ضروری است؛ منابع خوب پروتیینی (انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ و حبوبات) باید در برنامه غذایی آنها گنجانده شود.

عبداللهی ادامه داد: همچنین والدین باید از دریافت کافی گروه شیر و لبنیات در این افراد مطمئن شوند؛ نوجوانان علاقه خاصی به خوردن انواع هله هوله ها و مواد غذایی کم ارزش دارند که فقط پر کننده معده هستند که در ایام روزه داری نباید مصرف شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد/اهمیت مصرف ویتامین ها

تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد/اهمیت مصرف ویتامین ها