مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 00:002021-04-16پزشكي

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی/تبعات افسردگی بعد از سوگ


کرونا علاوه بر مرگ و میرهایی که به دنبال دارد، آسیب های دیگری هم دارد که از جمله آنها می توان به تخریب های روانی و اجتماعی که بر جای می گذارد، - اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از، گفت: در حالت معمول، حوادثی مانند از دست رفتن روابط نزدیک و سوگوار شدن، یک تجربه به شدت آسیب زا تلقی می شوند که می توانند پیش بینی کننده PTSD و افسردگی در آینده باشند ا وی افزود: احتمال بروز افسردگی، اضطراب و ترس از بیماری در بازماندگان زیاد است.

ارزیابی ها نشان می دهد، تمایل به مصرف مواد، الکل و سیگار در این افراد افزایش پیدا می کند و حتی خطر خودکشی هم در مورد آنان بالاتر از سایرین است.

با این توصیف، افراد سوگوار تا مدت ها نیاز دارند که آشنایان و دوستان به آنها سر بزنند و از ایشان دلجویی کنند.

توکلی ادامه داد: اما در حالت اپیدمی شرایط کاملاً متفاوت است، از یک طرف فضای کلی جامعه، ناشی از همه گیری، اضطراب و ترس به همراه دارد که به ترس و اضطراب بازماندگان می افزاید و از طرفی شرایط خاص اپیدمی کووید 19 ایجاب می کند که فرد در انزوا بماند و فرصت ارتباط و نزدیکی از طرف آشنایان و دوستان را از دست بدهد.

وی افزود: به دلیل این شرایط، به خصوص ضرورت رعایت محدودیت های ارتباط اجتماعی، گذراندن وقت با دوستان و مکالمه چهره به چهره با آشنایان، مشاوران و متخصصان غیرممکن است زیرا در بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی/تبعات افسردگی بعد از سوگ

بازماندگان کرونا نیازمند حمایت های روانی و اجتماعی/تبعات افسردگی بعد از سوگ