مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 00:002021-04-16پزشكي

کرونا علاوه سکته مغزی ریسک مرگ بیماران را دو برابر می کند


نتایج تحقیق جدید نشان می دهد احتمال مرگ و میر بیماران سکته مغزی خونریزی دهنده مبتلا به کووید 19 بیش از دو برابر بیماران غیر کرونایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، در این مطالعه، تیم تحقیقاتی از دانشگاه یوتا داده های 568 بیمارستان در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد.

آنها گروه کنترل متشکل از بیش از 23300 بیمار بدون کووید 19 را که دچار سکته مغزی خونریزی دهنده شده بودند را با 771 بیمار کرونایی که سکته مغزی خونریزی دهنده داشتند مقایسه کردند.

دکتر آدام دی اونون ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می دهد در بیماران مبتلا به سکته مغزی خونریزی دهنده که همزمان مبتلا به کووید 19 می شوند، خطر مرگ در بیمارستان به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

بیماران مورد مطالعه بر اساس نوع سکته خونریزی شأن دسته بندی شدند: سکته مغزی ناشی از خونریزی در مغز (ICH) و سکته ناشی از خونریزی عروق آسیب دیده در سطح مغز (SAH).

در مقایسه با بیماران ICH در گروه کنترل، 559 بیمار مبتلا به کووید 19 و ICH با میزان بالاتر مرگ در بیمارستان روبرو بودند (46٪ در مقابل 18٪).

همچنین با ماندن طولانی تر در بیمارستان (21 روز در مقابل 10) و بخش مراقبت های ویژه (ICU) (16 روز در مقابل شش) مواجه بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا علاوه سکته مغزی ریسک مرگ بیماران را دو برابر می کند

کرونا علاوه سکته مغزی ریسک مرگ بیماران را دو برابر می کند