مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-16پزشكي

با کمبود مراکز مراقبتی برای افراد اوتیسم روبرو هستیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیده صالح غفاری با بیان اینکه تعداد مراکز مراقبتی برای این بیماران به چهار یا پنج مرکز شبانه روزی اختصاصی برای طیف اوتیسم - نه دیگر موارد مزمن روانی- می رسد، - مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه مراکز مراقبتی برای افراد دارای اوتیسم کم است، گفت: متاسفانه در ایران شاهد کمبود مراکز نگهداری مراقبتی و شبانه روزی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیده صالح غفاری با بیان اینکه تعداد مراکز مراقبتی برای این بیماران به چهار یا پنج مرکز شبانه روزی اختصاصی برای طیف اوتیسم - نه دیگر موارد مزمن روانی- می رسد، تاکید کرد: ایجاد این مراکز با رویکرد خانواده محور کاملا ضروری است.

وی با یادآوری اینکه ماه جهانی آگاهی بخشی اوتیسم از دوم آوریل برابر با 13 فروردین آغاز شده، گفت: تمرکز همه سازمان های فعال در حوزه اوتیسم بر امر آگاهی بخشی با تاکید بر پذیرش افراد دارای اوتیسم است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی های طیف اختلال اوتیسم در ایران، شناسایی موارد این طیف تنها حدود هشت سال است که آغاز شده بنابراین نیازمندی های جامعه اوتیسم ایران نسبت به جوامع دیگر به ویژه در کشور های پیشرفته، بسیار متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کمبود مراکز مراقبتی برای افراد اوتیسم روبرو هستیم

با کمبود مراکز مراقبتی برای افراد اوتیسم روبرو هستیم