مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-15سياسي

جزییات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک/آغاز تحویل از خرداد


سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از نهایی شدن قرارداد خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبدا، کاظم جلالی، در خصوص زمان بندی ارسال 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V به ایران، گفت: تحویل واکسن ها از خرداد 1400 آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه زمان بندی مورد توافق طرفین، تا پایان پاییز تمامی 60 میلیون دوز واکسن به ایران ارسال می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت روند تولید مشترک واکسن اسپوتنیک V در ایران از معرفی سومین شرکت ایرانی داوطلب تولید مشترک به طرف روس خبر داد و گفت: هر شرکت ایرانی که توان واکسن سازی و زیرساخت تولید این واکسن در داخل کشور را دارد می تواند درخواست خود را به ما ارائه دهد تا ما این شرکت را برای تولید مشترک به طرف روس معرفی کنیم.

سفیر کشورمان در روسیه همچنین در خصوص امکان خرید واکسن روسی از طریق بخش خصوصی به محدود بودن توان تولید روسیه اشاره و تصریح کرد: این تلقی وجود دارد که واکسن در روسیه تولید شده و از مجاری مختلف فروخته می شود و کسی نیست که آن را بخرد.

اما حقیقت این است که در روسیه تنها یک مجرا برای فروش واکسن وجود دارد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم است و ما نیز با این صندوق ارتباط داریم و در حال انجام خرید دولتی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک/آغاز تحویل از خرداد

جزییات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک/آغاز تحویل از خرداد