مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 17:552021-04-15سياسي

الزام بیماران به خرید عینک توسط بینایی سنج ها خلاف قانون است


در پی شکایت شهروندان از تخلف مطب های بینایی سنجی، سازمان نظام پزشکی آبادان اعلام کرد: اپتومتریست ها نمی توانند مشتری را ملزم به خرید عینک در مرکز بینایی سنجی خود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبادان، اخیرا فیلمی در فضای مجازی از مراجعه خانمی به یکی از مراکز بینایی سنجی در سطح شهر آبادان منتشر شده که اپتومتریست آن مرکز از دادن شماره چشم ها به آن مراجعه کننده خودداری و او را ملزم به خریداری عینک در همان مرکز بینایی سنجی می کند.

بر همین اساس، خبرنگار فارس  این موضوع را از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان و نظام پزشکی آبادان پیگیری کرد که در بررسی های ابتدایی به قوانینی برخورد کرد که صنف ایپتومتریست را از هرگونه الزام مشتریان مبنی بر خرید عینک از مراکز مذکورف منع می کند.

  اپتومتریست ها یا مراقبین اولیه سلامت چشم نمی توانند بیمار را ملزم به خرید عینک در مرکز بینایی سنجی خود کنند و طبق قوانین وزارت بهداشت هر شخص مختار است مرکز درمانی خود را انتخاب نماید.

حال این تخلف در چند سال اخیر بین ایپتومتریست ها شایع شده که برخی از فعالان این صنف، پس از انجام معاینات ابتدایی و تشخیص شماره چشم بیمار، از اعطای نسخه حاوی شماره عینک بیمار خودداری کرده و او را ملزم به تهیه عینک در مرکز بینایی سنجی خود می کنند که این امر بر خلاف قوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام بیماران به خرید عینک توسط بینایی سنج ها خلاف قانون است

الزام بیماران به خرید عینک توسط بینایی سنج ها خلاف قانون است