مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 08:102021-04-15فرهنگي

2500 اثر میراثی و فرهنگی موزه های یزد ساماندهی شد


کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ساماندهی اطلاعاتی و کالبدی 2500 قلم از اموال فرهنگی و تاریخی موزه های استان یزد در سال گذشته خبر داد.

- ایسنا/یزد کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ساماندهی اطلاعاتی و کالبدی 2500 قلم از اموال فرهنگی و تاریخی موزه های استان یزد در سال گذشته خبر داد.

الهه الوندیان با اشاره به ثبت بیش از 10 هزار قلم شیء تاریخی موزه های استان در سامانه جام، در خصوص شیوه حفاظت از اموال ساماندهی شده افزود: برای اولین بار در کشور جهت حفاظت از کبریت ها، تمبرهای تاریخی و نسخ خطی استان، شیوه ای نوین اجرا شده که در نوع خود بی نظیر بوده و در آن ساماندهی کالبدی اموال مورد توجه قرار گرفته است.

وی از ساماندهی بیش از 1800 شی تاریخی در سال 1400 خبر داد و تصریح کرد: این طرح در دو بخش ساماندهی عمومی 1000 اثر و ساماندهی تخصصی 850 اثر از برنامه های سال جاری این اداره کل است.

الوندیان خاطرنشان کرد: مستندنگاری، تفکیک، طبقه بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب، شماره گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار از جمله اقدامات اجرایی در این راستاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 اثر میراثی و فرهنگی موزه های یزد ساماندهی شد

2500 اثر میراثی و فرهنگی موزه های یزد ساماندهی شد