مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-15بين الملل

هیأت ترکیه ای به مصر سفر می کند


پس از اعلام روز گذشته درباره آغاز صفحه جدیدی در روابط ترکیه و مصر، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که هیأتی از ترکیه در ماه می آینده به مصر سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، ظهر امروز (پنجشنبه)، در اظهاراتی که از شبکه ترکیه ای ان تی وی پخش شد، از اعزام یک هیأت ترکیه ای به مصر خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ، وزیر امورخارجه ترکیه در این خصوص گفت: هیأتی ترکیه ای در سطح دستیار وزیر خارجه، ابتدای ماه می آینده، به دعوت قاهره به مصر سفر خواهد کرد .

این اعلام پس از آن صورت می گیرد که چاووش اوغلو روز گذشته از آغاز مرحله ای جدید در روابط آنکارا و قاهره خبر داد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین گفت: ترکیه پیمان مونترو را به طور کلی اجرا می کند و روسیه و دیگر کشورها نباید در این باره ابراز نگرانی کنند .

پیمان مونترو در سال 1936 میان ترکیه و قدرت های جهانی امضا شد و این امکان را به ترکیه داد که بر ترانزیت کالا در تنگه های بسفور و داردانل کنترل داشته باشد؛ اما اکنون افسران ارشد بازنشسته ارتش ترکیه در بیانیه خود  پیمان مونترو را یک دستاورد تاریخی دیپلماتیک و یادگار آتاتورک خوانده اند و عزم دولت برای ایجاد گذرگاهی جدید را دارای عواقب خطرناک برای ترکیه دانسته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیأت ترکیه ای به مصر سفر می کند

هیأت ترکیه ای به مصر سفر می کند