مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-15اقتصادي

افزایش صادرات نفت ایران به چین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، رکورد واردات نفت چین از ایران باعث کاهش درخواست این کشور برای خرید نفت از رقبای ایران مانند برزیل، - باعث رکود بازار تامین کنندگان قبلی پکن شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، به نقل از رویترز، رکورد واردات نفت چین از ایران باعث کاهش درخواست این کشور برای خرید نفت از رقبای ایران مانند برزیل، آنگولا و روسیه شده و همین مسئله باعث شده که بازارهای نفتی این کشورها به سمت اروپا و هند تغییر یابد.

صادرات نفت ایران به چین از اواخر 2019 و به دلیل تحریم های شدید آمریکا کاهش یافت اما از اواخر سال گذشته میلادی و پس از افزایش قیمت به بالای 60 دلار و پیش بینی احتمال رفع تحریم های آمریکا علیه ایران رو به افزایش گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازریفینیتو اویل ریسرچ، چین بین ماه نوامبر و مارس روزانه 557 هزار بشک نفت ایران را دریافت کرده که این میزان برابر با سطح فروش نفت ایران پیش از اعمال تحریم های ترامپ علیه تهران در سال 2019 است.

اغلب نفت ایران وارد بندر شاندونگ شده که هاب چین برای پالایشگاه های مستقل به شمار می رود.

یکی از تجار چینی نفت در شاندونگ پایین بودن قیمت 6 تا 7 دلاری نفت ایران به نسبت چین را یکی از عوامل جذاب برای گرایش خریداران به نفت ایران می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات نفت ایران به چین

افزایش صادرات نفت ایران به چین