مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-14بين الملل

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بلینکن؛ به عربستان برای رفع محاصره یمن فشار بیاورید


اعضای ارشد دموکرات و جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه به وزیر خارجه این کشور، خواستار فشار واشنگتن بر عربستان سعودی به منظور رفع محاصره یمن شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که دولت ناگواری تشدید کرده است .

نویسندگان و حامیان اصلی این نامه، تد دویچ رییس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، جو ویلسون مقام ارشد جمهوری خواه کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و مقابله با تروریسم و تد لو عضو دموکرات این مجلس آمریکا هستند.

نامه اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به بلینکن در شرایطی ارسال شده که اخیرا بیش از 70 عضو دموکرات کنگره این کشور از بایدن خواستند که دولت عربستان سعودی را به پایان دادن به محاصره یمن تشویق کند.

در نامه روز گذشته قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به وزیر خارجه این کشور آمده است: دخالت، تأخیر و مسدود کردن کامل کالاهای تجاری و کمک های بشردوستانه ارسالی به بنادر یمن (توسط ائتلاف سعودی) دلیل اصلی تورم قیمت، ناامنی غذایی، فروپاشی اقتصادی و شکست خدمات عمومی در یمن است .

آنها در این نامه ضمن رد استدلال ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی درباره محاصره یمن مدعی شدند: این اقدامات باعث قطع روند تجهیز حوثی ها ( دبیرکل سازمان ملل اوایل ماه مارس (ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بلینکن؛ به عربستان برای رفع محاصره یمن فشار بیاورید

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بلینکن؛ به عربستان برای رفع محاصره یمن فشار بیاورید