مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 06:202021-04-14دانش

شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ساماندهی کنکور


به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات جلسه شب گذشته این شورا اظهار داشت: - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از عزم این شورا برای ساماندهی کنکور برای ورودی های سال 1401 خبر داد.

به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات جلسه شب گذشته این شورا اظهار داشت: دستور اصلی این جلسه ساماندهی کنکور بود و اعضای محترم شورای عالی به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند.

وی افزود: هم اکنون 11 درصد جذب دانشگاه های کشور از طریق کنکور صورت می پذیرد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تنها 2 درصد از دانشجویان خود را از طریق کنکور ثبت نام می کند؛ لذا 89 درصد پذیرش دانشگاه های کشور براساس سابقه تحصیلی و فارغ از رقابت در کنکور است.

در عین حال ملاحظه می کنید که فشار و استرس ناشی از امتحان کنکور در رشته های پر تقاضا کل نظام آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار می دهد و یک کسب و کار بزرگ نزدیک به 20000 میلیارد تومانی در کلاس های کنکور بوجود آورده است که خود این امر قبولی در رشته های پر طرفدار را تبدیل به یک تبعیض اجتماعی نموده است.

عاملی گفت: روش فعلی کنکور دارای مزایا و معایبی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی درصدد آن است که ضمن توجه به مزایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ساماندهی کنکور

شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ساماندهی کنکور