مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:252021-04-14پزشكي

دست نزنید!/ سم این قارچ ها از طریق پوست نیز جذب می شود


مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم باید از دست زدن به قارچ های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ ها از طریق پوست نیز بوده ایم.

- کیوان خاصی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مردم باید از دست زدن به قارچ های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ ها از طریق پوست نیز بوده ایم.

 وی ادامه داد: برخلاف اینکه مردم تصور می کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی کند و از روی ظاهر آن و از طریق شیر یا قاشق نقره ای امکان تشخیص سمی بودن آن ها وجود دارد، این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ ها قابل تشخیص است.

   مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیرون نروند و تصور نکنند با رفتن در دامن طبیعت اتفاقی برای آن ها نخواهد افتاد، زیرا ممکن است با افراد ناقل برخورد کنند.

وی تصریح کرد: مردم همچنین از مصرف قارچ هایی که از سلامت آن ها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ های پرورشی و بسته بندی شده در فروشگاه های معتبر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست نزنید!/ سم این قارچ ها از طریق پوست نیز جذب می شود

دست نزنید!/ سم این قارچ ها از طریق پوست نیز جذب می شود