مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-14اجتماعي

جداسازی ته سیگاری با نصب مخازن ویژه در کرج


رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد که امسال طرح نصب مخازن کوچک ویژه ته سیگاری با هدف جداسازی و کاهش خطرات این آلاینده زیست محیطی در کرج اجرایی شد.

محمد مسیبی به ایرنا گفت: از آنجا که بررسی های علمی بیانگر مخاطرات بالای ته سیگاری در محیط زیست شهری و طبیعت است، براین اساس پویش فرهنگی اجتماعی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از سال 98 دراین کلانشهر آغاز شده که با موفقیت هایی همراه بوده است.

وی ادامه داد: بررسی های میدانی و علمی نشان داده که رهاسازی ته سیگار در مکان های عمومی و طبیعت با خطرات و خساراتی همراه بوده و گاهی مواقع نیز به آتش سوزی ختم شده است.

مسیبی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در کنار فعال سازی پویش های فرهنگی اجتماعی و اقداماتی برای جدا سازی ته سیگارها از زباله های معمولی، امسال نیز نصب سطل های ویژه ته سیگار در مکان های عمومی از جمله بوستان های تفریحی اجرایی کرده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه تعدادی از کشورهای جهان ، استعمال سیگار در مکان های عمومی را ممنوع کرده اند، افزود: در کشور ما چنین مقرراتی اتخاذ نشده است و باید با مشارکت مردم بتوانیم ضمن تشویق افراد سیگاری به ترک عادت، از ریختن ته سیگار در طبیعت و مکان های عمومی جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی ته سیگاری با نصب مخازن ویژه در کرج

جداسازی ته سیگاری با نصب مخازن ویژه در کرج