مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:352021-04-14بين الملل

جو بایدن خواستار دیدار با ولادیمیر پوتین شد


رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس، پیشنهاد داد تا طرفین با حضور در کشور ثالث، با یکدیگر دیدار و درباره تحولات شرق اوکراین گفتگو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با اوج گرفتن تنش ها در شرق اوکراین و آرایش دفاعی روسیه در مناطق مرزی، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس، خواهان دیدار با وی در راستای بررسی اوضاع شد.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که رابطه واشنگتن-مسکو نیز به نازل ترین سطح خود رسیده تا آنجا که بایدن ماه گذشته همتای روس را قاتل خطاب کرد و به وی اتهام مداخله در روند انتخاباتی آمریکا را نسبت داد.

همزمان، با بالا گرفتن تنش میان دولت کی یف و جدایی طلبان شرق اوکراین، روسیه مجبور شد تا در اقدامی دفاعی، نیروهایش را در مناطق مرزی مستقر کند- اقدامی که به مذاق اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو خوش نیامد.

از سوی دیگر، روز گذشته با رسانه ای شدن خبر اعزام دو رزم ناو آمریکایی به دریای سیاه، روسیه با لحنی تند به آمریکا هشدار داد که از سواحل کریمه دور بماند.

در همین راستا، بایدن با ادعای تعهد به حفظ تمامیت ارضی اوکراین، به پوتین پیشنهاد داد که در کشوری ثالث با یکدیگر دیدار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جو بایدن خواستار دیدار با ولادیمیر پوتین شد

جو بایدن خواستار دیدار با ولادیمیر پوتین شد