مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 03:052021-04-13اقتصادي

اتاق های بازرگانی و توسعه اقتصادی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا محمدپور؛ با نگاهی مرحله ای به فرآیند توسعه اقتصادی، موضوع الزامات و عوامل تأثیرگذار در هر مرحله از توسعه در سطح ملی و بین المللی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

- در فرآیند خصوصی سازی، نه تنها بخش عمومی کوچک تر نمی شود، بلکه بخش خصوصی نیز در حال تبدیل شدن به سهامدار بخش عمومی است و مادامی که بخش خصوصی مکانی برای بازتوزیع منافع باشد، دوام و قوام نخواهد داشت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، رضا محمدپور؛ با نگاهی مرحله ای به فرآیند توسعه اقتصادی، موضوع الزامات و عوامل تأثیرگذار در هر مرحله از توسعه در سطح ملی و بین المللی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

در کشور های در حال توسعه به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال که محرک رشد اقتصادی است، لزوم توجه به نقش و جایگاه بخش خصوصی ضروری مینماید.

مطالعه ی این مهم برای اقتصاد ایران حکایت از آن دارد که در فرآیند خصوصی سازی، نه تنها بخش عمومی کوچک تر نمی شود، بلکه بخش خصوصی نیز در حال تبدیل شدن به سهامدار بخش عمومی است و مادامی که بخش خصوصی مکانی برای بازتوزیع منافع باشد، دوام و قوام نخواهد داشت.

تشکل های اقتصادی بخش خصوصی بایستی در شناسایی مشکلات اعضا، انتقال مطالبات بخش خصوصی به متولیان امر و ارائهی راهکار های عملی به تصمیم سازان نقش مؤثرتری داشته با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتاق های بازرگانی و توسعه اقتصادی

اتاق های بازرگانی و توسعه اقتصادی