مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 23:302021-04-13بين الملل

آمریکا: ایران درحال ساخت سلاح هسته ای نیست


گزارش «ارزیابی تهدید های جهانی» که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده تصریح کرده ایران در حال انجام فعالیت های کلیدی برای ساخت سلاح هسته ای نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، دولت آمریکا در جدیدترین گزارش موسوم به ارزیابی تهدید های جهانی که چین را به عنوان یکی از بزرگترین تهدید ها علیه آمریکا و نظم جهانی فعلی دانسته است.

در این گزارش آمده تلاش چین برای توسعه نفوذش، یکی از بزرگترین تهدید ها علیه آمریکا است.

این گزارش همچنین هشدار داده چین قادر به انجام حملات سایبری است که می تواند موقتاًزیرساخت های حیاتی آمریکا را از کار بیندازد.

در این گزارش از روسیه، ایران و کره شمالی هم به عنوان دیگر تهدید ها موجود علیه آمریکا نام برده شده است: پکن، مسکو، تهران و پیونگ یانگ نشان داده اند که قصد و توانایی پیشبرد منافعشان را به قیمت ضربه زدن به منافع ایالات متحده و متحدانش دارند.

در ادامه گزارش ارزیابی تهدید ها آمده است: چین، یک رقیب تقریباً همتراز با ما است و ایالات متحده را در چندین حوزه به خصوص در زمینه های اقتصادی، نظامی و فناوری به چالش کشیده و به دنبال تغییر دادن هنجار های جهانی است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته بخشی از این گزارش که به ایران اختصاص دارد می تواند به مذاکرات جاری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: ایران درحال ساخت سلاح هسته ای نیست

آمریکا: ایران درحال ساخت سلاح هسته ای نیست