مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 21:052021-04-13اقتصادي

چرا هر چه کارون را لایروبی می کنند، باز هم ته نشین می شود؟


مدیر لایروبی و اجرای طرح های ساماندهی رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان از انجام بالغ بر 963 هزار مترمکعب لایروبی در رودخانه کارون در یک سال گذشته خبر داد.

- عبدالله سردسته در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت لایروبی رودخانه کارون اظهار کرد: در رودخانه کارون در یک سال گذشته تاکنون بالغ بر 963 هزار مترمکعب لایروبی انجام شده است.

وی با اشاره به روند لایروبی کارون در مقطع اهواز افزود: از پایین دست رودخانه کارون در مقطع اهواز تا پل پنجم، لایروبی انجام شده است و اکنون باید دستگاه لایروب به سمت دیگر برود.

در حال تعمیر و سرویس دستگاه لایروب (کاترساکشن) فعال در رودخانه کارون هستیم تا مقدمات عبور این دستگاه از پل و رفتن آن به سمت دیگر رودخانه انجام شود.

مدیر لایروبی و اجرای طرح های ساماندهی رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان گفت: پس از اتمام عملیات سرویس و نگهداری دستگاه لایروب، برنامه داریم رودخانه کارون در مقطع اهواز حدفاصل پل پنجم تا پل نادری را لایروبی کنیم البته این موضوع به معنای آن نیست که همه عرض رودخانه لایروبی شود بلکه کار لایروبی بر اساس محدودیت های اعتباری و نیاز آب گذری انجام می شود.

وی افزود: تلاش می شود در حدود عرض 60 متر که دستگاه کاترساکشن عملکرد مطلوبی دارد و عمقی که بخش مهندسی رودخانه سازمان آب و برق اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هر چه کارون را لایروبی می کنند، باز هم ته نشین می شود؟

چرا هر چه کارون را لایروبی می کنند، باز هم ته نشین می شود؟