مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 14:152021-04-13پزشكي

سزارین خطر آسم را در نوزادان بالا می برد


یک پژوهشگر جمعیت با تأکید بر اینکه زایمان سزارین ریسک آسم را در نوزادان بالا می برد گفت: این رویکرد به هیچ وجه صحیح نیست که سزارین نسبت به زایمان طبیعی روش بهتری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فاطمه موحدی نیا پزشک و پژوهشگر جمعیت در برنامه نوای جوانی در مقوله جمعیت و زیرمجموعه های آن اعم از سقط و دولتی و رایگان وجود ندارد.

این پژوهشگر جمعیت با اشاره به اینکه کاهش نرخ باروری در سالهای اول انقلاب از طریق سیاست های بهداشتی و درمانی صورت می گرفت گفت: متاسفانه با ادامه این روند، شعار فرزند کمتر؛ زندگی بهتر به یک فرهنگ تبدیل شد.

موحدی نیا نظام سلامت را بازوی مهم تغییر فرهنگ در جامعه دانست و گفت: نظام سلامت و سیستم پزشکی و بهداشتی کشور فقط ارائه خدمات نمی کند بلکه فرهنگی که سیستم بهداشت به جامعه القا می کند نیز بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بارداری از طرف نظام سلامت یک مسئله پرخطر، نیازمند مراقبت های خیلی خاص و پرهزینه به مردم القا شود طبیعتاً هزینه هر بارداری برای افراد بالاتر می رود که البته نظام سلامت اخیراً در حال اصلاح کردن این رویکردهاست.

پژوهشگر جمعیت ضمن اذعان به غلفت مسئولان و جامعه از بحث جمعیت گفت: ما زمانی نسبت به این مسئله هوشیار شدیم که زمان طلایی آن از دست رفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سزارین خطر آسم را در نوزادان بالا می برد

سزارین خطر آسم را در نوزادان بالا می برد