مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 09:152021-04-13اقتصادي

آغاز واکسیناسیون رایگان پی پی آر دام های مناطق حفاظت شده اسدآباد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از آغاز واکسیناسیون رایگان پی پی آر دام های مناطق حفاظت شده و کانون های سال گذشته این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از آغاز واکسیناسیون رایگان پی پی آر دام های مناطق حفاظت شده و کانون های سال گذشته این شهرستان خبر داد.

عادل بصیری محمدپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از دامداران مناطق حفاظت شده و روستاهای تحت پوشش شهرستان اسدآباد درخواست می شود در اجرای این طرح با اکیپ های عملیاتی دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به بیماری پی پی آر دام ها افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با نام مخفف پی پی آر یکی از مهلک ترین بیماریهای ویروسی دام ها بوده که به سرعت در گله قابل انتشار است و شباهت زیادی به بیماری ویروس طاعون گاوی و سرخک انسان دارد.

بصیری محمدپور یکی از راه های انتقال این بیماری را از طریق ترشحات مختلف بدن دام مانند ترشحات چشم، بینی و دهان و مدفوع آبکی حاوی مقدار زیادی از ویروس این بیماری و تماس دام سالم با دام بیمار برشمرد و یادآور شد: استفاده از آبشخورها، آخورها و بستر نیز یکی از راهای انتقال بوده که در همین راستا انجام اقداماتی همچون جداسازی دام های مبتلا از سالم، مدیریت بهداشتی دامداری و ضدعفونی کردن جایگاه رعای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون رایگان پی پی آر دام های مناطق حفاظت شده اسدآباد

آغاز واکسیناسیون رایگان پی پی آر دام های مناطق حفاظت شده اسدآباد