مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-13بين الملل

«نورسلطان» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا


رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر دوره ای به کشورهای آسیای مرکزی وارد قزاقستان شد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آن لینده ، وزیر امور خارجه سوئد و رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر دوره ای به آسیای مرکزی وارد قزاقستان و با مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در جریان این مذاکرات مسائل مهم دستور کار فعلی سازمان در 3 حوزه نظامی - سیاسی، اقتصادی-  زیست محیطی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وضعیت و دورنمای همکاری قزاقستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا و برنامه همکاری برای سال های آینده مورد توجه ویژه قرار گرفت.

طی این ملاقات دو طرف بر اهمیت اجرای اعلامیه آستانه تحت عنوان به سوی یک جامعه ایمن تاکید کردند که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در دسامبر سال 2010 میلادی تصویب شده است.

در جریان مذاکرات طرفین همچنین همکاری بیشتر در زمینه مقابله با ویروس همه گیر کرونا  را مورد بحث و بررسی کردند.

رییس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا از طرف قزاقی برای پشتیبانی از اولویت های ریاست سوئد در این سازمان ابراز تشکر و خاطرنشان کرد که در شرایط مدرن، دیپلماسی پیشگیرانه و میانجیگری به ابزار مورد نیاز در پیشگیری و حل منازعات تب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نورسلطان» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا

«نورسلطان» میزبان رایزنی های رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا