مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-13اقتصادي

تیم اقتصادی دولت در حال تولید فقر/ تورم سبب حذف طبقه متوسط شده است


یک اقتصاددان کاهش مصرف گوشت قرمز را زنگ خطر برای سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: خوراکی های ارزان جایگزین گوشت قرمز شده است.

- میثم موسایی، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت و گو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور گفت: زمانی که تورم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند ابتدا کالاهای غیرضروری، لوکس و غیرخوراکی از سبد مصرفی خانوار حذف و پس از آن نوبت به  کالاهای خوراکی می رسد.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی نوبت به  حذف اجباری خوراکی های گران می رسد که در حال حاضر گوشت قرمز از نمونه آن است.

این اقتصاددان کاهش مصرف گوشت قرمز را زنگ خطری برای سلامتی جامعه عنوان کرد و گفت: نمی توان با جایگزین کردن خوراکی دیگر حذف گوشت قرمز از سفره خانوار را توجیه کرد؛ چرا که پروتیین های خاصی در گوشت وجود دارد که در سایر اقلام خوراکی همانند آن نیست.

 این استاد دانشگاه با اشاره به گرانی ها گفت: در این شرایط مرغ جایگزین گوشت می شود و با گرانی مرغ، ماهی جای آن را می گیرد و سپس حبوبات و سویا.

موسایی ضمن هشدار نسبت به کاهش مصرف گوشت قرمز گفت: این مساله بر سلامتی جامعه و به ویژه نوجوانان و زنان اثرات مخربی خواهد داشت و منجر به ضعیف شدن و مساعد شدن بدن برای ورود باکتری ها و میکروب ها  می شود که در نهایت بر کارآیی و میزان بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم اقتصادی دولت در حال تولید فقر/ تورم سبب حذف طبقه متوسط شده است

تیم اقتصادی دولت در حال تولید فقر/ تورم سبب حذف طبقه متوسط شده است