مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:052021-04-13اقتصادي

اجرای برنامه های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در سمنان


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در این استان در حال اجرا است.

- مصطفی شاه حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به اعتبارت هزینه شده برای اجرای طرح های اصلاح نژاد در استان سمنان اظهار کرد: در سال 98 اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان برای 2 هزار رأس در نظر گرفته شد که درمجموع این میزان اعتبار برای یک هزار و 50 رأس هزینه شد.

وی اضافه کرد: عملیات اصلاح نژاد در چهار گله در شهرستان های سرخه، دامغان، میامی و مهدی شهر اجرایی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال 99 نیز 210 میلیون تومان برای اجرای طرح های اصلاح نژاد در استان در نظر گرفته شد، اضافه کرد: این میزان اعتبار نیز برای یک هزار و 50 رأس گوسفند هزینه شد.

شاه حسینی با بیان اینکه دام سنگسری از دام های خوب و بومی استان سمنان است، اضافه کرد: گوسفند سنگسری بومی این منطقه بوده که دارای گوشت لذیذ و مطلوبی است؛ اما گله داران از آن استقبال نمی کنند و به دنبال نژاد بهتری با میزان گوشت و شیری بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری با هدف حفظ این نسل در استان سمنان انجام می شود، افزود: گوسفند سنگسری یکی از مقاوم ترین نژادهای بومی محسوب می شود و نیاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در سمنان

اجرای برنامه های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در سمنان