مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 06:102021-04-13سياسي

شرایط روزه داری در مبتلایان دیابت


در چند روز آینده ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

ایام مبارک برقراری تعادل جسم و روح و تبدیل زیاده روی ها و سهل انگاری های طول سال، به توجه و تمرکز بر جسم و روح که این خود، از اهداف مهم روزه داری است.

بدون شک، اگر آماده سازی برای روزه داری ماه مبارک رمضان، قبل از شروع این ماه آغاز گردد، نتایج پایدارتری به دنبال خواهد داشت.

مبتلایان دیابت نیز می توانند از این قاعده پیروی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی انجمن دیابت ایران، بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند.

حفظ مقدار قندخون درحد طبیعی (140 -60 میلیگرم درصد) هدف درمان دیابت است زیرا افزایش دراز مدت قند خون، سبب بروز عوارض دیابت می شود که در آن صورت، درمان دیابت بسیار پرهزینه و گاه غیرممکن خواهد شد.

افراد دیابتی که از آموزش های لازم برخوردار شده اند به خوبی قادرند تشخیص دهند آیا می توانند روزه بگیرند یا خیر؛ زیرا این افراد طی آموزش های خود دریافته اند که به کدام گروه از دیابتی ها تعلق دارند و در مورد شرایط روزه داری در هر گروه حتما با پزشک خود مشورت می کنند.

طبیعی است که عده ای از دیابتی ها علاقه مند به روزه داری هستند، همان گونه که طبق آمارها نشان می دهد اکثر دیابتی های کشورهای مسلمان روزه دار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط روزه داری در مبتلایان دیابت

شرایط روزه داری در مبتلایان دیابت