مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 06:052021-04-13اقتصادي

خسارت 14 میلیاردی سرمازدگی به باغات و زراعت شهرستان فیروزآباد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به خسارت 14 میلیارد و 200 میلیون تومانی ناشی از سرمازدگی روزهای ابتدایی سال 1400 به درختان و محصولات باغات و زراعت شهرستان فیروزآباد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  شهرستان در خصوص سرمازدگی درختان و زراعت  در این شهرستان اظهار داشت: در تاریخ شانزدهم و هفدهم سال 1400 افت شدید دما در بخش میمند، دهستان خواجه ای و منطقه وحدت آباد سرمازدگی شدید خسارات بسیاری را به کشاورزان وارد نمود.

وی با اشاره به اینکه کمک و توجه به کشاورزان و باغداران نیاز است، گفت: در این راستا بیمه، حوادث غیرمترقبه و بانک ها باید به کمک آیند تا با تامین خسارت، کشاورزان بتوانند دوباره بر روی پای خود بایستند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: هزار و 200 هکتار گندم و جو آبی 20 الی 70 درصد خسارت دیده که حدود 9 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

  موسوی اضافه کرد: 200 هکتار از باغات انار، انگور و گل محمدی نیز 10 الی 40 در صد خسارت به همراه داشته که 4 میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد شده است.

وی در پایان تصریح کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 14 میلیاردی سرمازدگی به باغات و زراعت شهرستان فیروزآباد

خسارت 14 میلیاردی سرمازدگی به باغات و زراعت شهرستان فیروزآباد