مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-13اجتماعي

امسال هلال رمضان بحرانی نیست/ با چشم غیر مسلح رصد کنید


یک منجم، جدایی زاویه ای هلال ماه رمضان امسال را 16 درجه دانست و عنوان کرد: این جدایی زاویه ای به قدری زیاد است که بعد از غروب خورشید امروز هلال ماه رمضان در سراسر ایران و با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

- ایسنا/گیلان یک منجم، جدایی زاویه ای هلال ماه رمضان امسال را 16 درجه دانست و عنوان کرد: این جدایی زاویه ای به قدری زیاد است که بعد از غروب خورشید امروز هلال ماه رمضان در سراسر ایران و با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

هادی بابایی در گفت وگو با ایسنا، رصد هلال ماه را یک امر علمی دانست و اظهار کرد: تقویم های قمری از قدمت بالایی برخوردار هستند و به دوران قبل از اسلام بازمی گردند.

وی با بیان اینکه تقویم های قمری بعد از ظهور اسلام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: رصد هلال ماه های قمری نه فقط در کشورهای اسلامی، بلکه برای علم نجوم و منجمان نیز دارای اهمیت است.

این کارشناس نجوم، رصد هلال ماه را محدود به رمضان ندانست و تصریح کرد: هلال هر 12 ماه به ویژه هلال صبحگاهی و هلال روزهای پایانی ماه توسط منجمان رصد می شود، زیرا جنبه علمی دارد.

بابایی، با بیان اینکه رویت هلال ماه رمضان در کشورهای اسلامی با مباحث فقهی منطبق شده است، تاکید کرد: رویت هلال ماه یک کار جذاب است که امروزه به یک رقابت علمی بین منجمان تبدیل شده، زیرا منجمان باید ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال هلال رمضان بحرانی نیست/ با چشم غیر مسلح رصد کنید

امسال هلال رمضان بحرانی نیست/ با چشم غیر مسلح رصد کنید