مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-12پزشكي

زمان 40ساله برای ریشه کنی ویروس کرونا/ ویروس با جهش بقا می یابد


ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که 30 سال قبل در حالی خبر ریشه کنی بیماری آبله اعلام شد که همه دنیا در این زمینه اقدام کردند، گفت: برای ریشه کنی ویروس کرونا به زمان 30 تا 40 ساله نیاز است و امید می رود همانند ویروس H1N1 داروی اختصاصی برای کرونا ویروس در آینده معرفی شود.

دکتر حسین کیوانی، استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جهش های ویروسی غیر طبیعی نیستند، گفت: جهش در ویروس ها ایجاد می شود و این امر نیز در ویرس کرونا رخ می دهد، ولی این جهش ها در برخی از ویروس ها کمتر و در برخی دیگر از ویروس ها بیشتر است.

وی ادامه داد: در برخی از جهش های ویروسی که در بعضی از جوامع ماندگار می شود، ممکن است ویروس خصوصیاتی را پیدا کرده باشد مثلا قدرت سرایت آن بیشتر شده باشد که این امر به دلیل آن است که ویروس راحت تر به سطح سلول بچسبد و یا بیماری زایی آن بیشتر شود.

کیوانی با تاکید بر اینکه این موارد، پدیده ای است که برای ویروس ها رخ می دهد، اظهار کرد: از آنجایی که در سال های اخیر دنیا بر روی ویروس کرونا تمرکز کرده است، در زمینه جهش های این ویروس بزرگ نمایی شده و تصور می شود اتفاق جدیدی رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان 40ساله برای ریشه کنی ویروس کرونا/ ویروس با جهش بقا می یابد

زمان 40ساله برای ریشه کنی ویروس کرونا/ ویروس با جهش بقا می یابد