مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 19:252021-04-12اقتصادي

پیش بینی خرید 10 تا 12 هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری


مدیرکل غله و بازرگانی استان لرستان گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی ها، پیش بینی می شود امسال 10 تا 12 هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری خریداری شود.

- حجت بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر از افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: دولت سال گذشته گندم را هر کیلو 2 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری کرده، اما امسال هر کیلو گندم معمولی چهار هزار تومان و گندم دروم چهار هزار و 200 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وی استان لرستان را از لحاظ ذخیره سازی گندم توانمند خواند و افزود: این استان بیش از 800 هزار تُن ظرفیت ذخیره سازی دارد و شامل سیلوها و انبارهایی است که بخش محدودی از از آن ملکی و مربوط به دولت و قسمت عمده این ظرفیت ها مربوط به بخش خصوصی است.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان گفت: پلدختر دارای یک واحد سیلوی ذخیره سازی 10 هزار تن ظرفیت است که متناسب با میزان تولید شهرستان احداث شده و با وجود انبارهای تعاونی روستایی، این شهرستان قابلیت ذخیره سازی تمام محصولات کشاورزی منطقه را دارد.

بیرانوند افزود: دولت در استان لرستان سال گذشته در مجموع 287 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری و ذخیره کرده و برای سال 1400 بیش از این میزان نیز پیش بینی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی خرید 10 تا 12 هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری

پیش بینی خرید 10 تا 12 هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری