مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 12:352021-04-12اقتصادي

واردات گندم به دو برابر قیمت داخلی


دولت در شرایط سخت کرونا و تحریم گندم را به دو برابر قیمت از خارجی ها وارد می کند اما می تواند با تعیین نرخ مناسب تضمینی و حمایت از کشاورزان مانع خروج ارز از کشور شده و یارانه به جیب کشاورز خارجی نریزد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از فارس، گندمکاران کشور چشم به راه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هستند که پیش از این شورای اقتصاد کیلویی 4000 تومان تعیین کرده بود.

کشاورزان قیمت کمتر از 5000 تومان را بسیار پایین می دانند که هزینه هایشان را نیز جبران نمی کند.

اگر قیمت گندم افزایش نیابد کاهش تولید، افزایش واردات در شرایط تحریم و کرونا، قاچاق، کاهش درآمد کشاورزان تنها بخشی از عواقبی است که بخش کشاورزی و دولت به آن گرفتار می شوند.

نرخ خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات کشاورزی توسط شورای اقتصاد تعیین می شد، اما با اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط مجلس که در آن تشکیل شورای شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک پیش بینی شده بود، شورای قیمت گذاری رسماً مسئولیت تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات مهم کشاورزی را برعهده گرفت که در آن دو نماینده از کشاورزان هم حضور دارند.

گندم یک محصول استراتژیک برای تامین امنیت غذایی و نیز تاثیرگذار در مناسبات سیاست خارجه هم به شمار می رود، امروزه امنیت غذایی به عنوان یک عامل تاثیر گذار در سیاست های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات گندم به دو برابر قیمت داخلی

واردات گندم به دو برابر قیمت داخلی