مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 12:202021-04-12اقتصادي

بانک جهانی:کرونا یک سوم کسب و کارهای جنوب آسیا را تعطیل کرد


بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد کرونا باعث تعطیلی یک سوم کسب و کارها، ورشکستگی مالی کارخانه ها و کاهش تجارت در جنوب آسیا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا،مجله هندی داون تو ارث به نقل از گزارش بانک جهانی اضافه کرد 64 درصد از کسب و کارها در جنوب آسیا به علت همه گیری ویروس کرونا دچار افت و ریزش شده است .

بانک جهانی که این نتایج را براساس نظرسنجی بر روی 100 هزار کارخانه های کوچک در جنوب آسیا تهیه کرده اضافه کرده است تقریبا دو سوم کارخانه های جنوب آسیا بدهی دارند که این مقدار نسبت به دیگر مناطق جهان بیشتر است .

داده های نظرسنجی بیزنس پالس که توسط بانک جهانی در 30 کشور انجام شده، نشان می دهد میانگین پرداخت بدهی برای کارخانه های کوچک در آسیای جنوبی نزدیک به 70 درصد است در همین حال برای کارخانه های بزرگ این میزان تا 52 درصد ثبت شده است.

در ادامه این گزارش آمده است برای تعدیل و سازگاری با این گسست بیش از نیمی از کارخانه ها در جنوب آسیا برای جبران و سازگاری خود اقدام به افزایش ساعت کاری و کاهش دستمزد و ضمانت به کارگران کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد کارخانه های جنوب آسیا در استفاده از ره حل های دیجیتالی از دیگر مناطق عقب تر هستند و تنها یک چهارم این کارخانه ها استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی را گسترش دادند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک جهانی:کرونا یک سوم کسب و کارهای جنوب آسیا را تعطیل کرد

بانک جهانی:کرونا یک سوم کسب و کارهای جنوب آسیا را تعطیل کرد