مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 09:402021-04-12سياسي

توصیه های انجمن دیابت ایران برای روزه داران


انجمن دیابت ایران در آستانه ماه مبارک رمضان در اطلاعیه ای برای افراد دیابتی جهت روزه گرفتن توصیه هایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی انجمن دیابت ایران، در اطلاعیه این انجمن در خصوص روزه داری برای افراد دیابتی آمده است: ایام مبارک برقراری تعادل جسم و روح و تبدیل زیاده روی ها و سهل انگاری های طول سال به توجه و تمرکز بر جسم و روح که این خود، از اهداف مهم روزه داری است.

این انجمن تاکید کرد: بدون شک، اگر آماده سازی برای روزه داری ماه مبارک رمضان، قبل از شروع این ماه آغاز شود، نتایج پایدارتری به دنبال خواهد داشت و از همین روست که در کتب ادعیه، به تناوب و در برخی روزها، روزه داری در ماه های رجب و شعبان توصیه شده است.

طبق توصیه این انجمن افراد دیابتی نیز می توانند از این قاعده پیروی کنند، بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند، حفظ مقدار قندخون درحد طبیعی (140 -60 میلیگرم درصد)، هدف درمان دیابت است زیرا افزایش دراز مدت قند خون، سبب بروز عوارض دیابت می شود که در آن صورت، درمان دیابت بسیار پرهزینه و گاه غیرممکن خواهد شد.

انجمن دیابت ایران یادآور شد: افراد دیابتی که از آموزش های لازم برخوردار شده اند به خوبی قادرند تشخیص دهند آیا می توانند روزه بگیرند یا خیر زیرا این افراد طی آموزش های خود دریافته اند که به کدام گروه از دیابتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های انجمن دیابت ایران برای روزه داران

توصیه های انجمن دیابت ایران برای روزه داران