مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:152021-04-12اقتصادي

ناکامی بانک مرکزی در کاهش نرخ تورم


بانک مرکزی در سال گذشته اجرای سیاست  هدفگذاری تورم را شروع کرد و در این زمینه نرخ تورم هدف برای یک سال 22 درصد تعیین شد اما بررسی اعداد و ارقام از وضعیت تورم در سال گذشته نشان از محقق نشدن این هدف دارد؛ - بانک مرکزی در سال گذشته اجرای سیاست  هدفگذاری تورم را شروع کرد و در این زمینه نرخ تورم هدف برای یک سال 22 درصد تعیین شد اما بررسی اعداد و ارقام از وضعیت تورم در سال گذشته نشان از محقق نشدن این هدف دارد؛ به طوری که پارسال را با تورمی معادل 36.

4 درصد به پایان رساندیم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی در اواخر بهار سال گذشته آمادگی خود برای اجرای سیاست هدفگذاری تورم را اعلام کرد و در این راستا هدف نرخ تورم را برای بازه یکساله 22 درصد با دامنه مثبت و منفی دو واحد درصد تعیین کرد.

بدین منظور، مرکز اصلی سیاست های پولی و ارزی این بانک در سال گذشته معطوف به تورم هدف بود و برای رسیدن به آن، از ابزار مدیریت نرخ سود در بازار باز استفاده کرد که طی پارسال بانک مرکزی بر این امر متمرکز شد تا نرخ بهره بین بانکی کاهش پیدا کند و طبق آخرین اظهارات رییس کل این بانک، میانگین نرخ سود بین بانکی به 19.

7 درصد کاهش یافت.

در این بین کارشناسان اقتصادی موفقیت بانک مرکزی برای تحقق تورم 22 درصدی را مستلزم همراهی دولت، کاهش کسری بودجه، پنهان نکردن کسری بودجه، موفقیت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکامی بانک مرکزی در کاهش نرخ تورم

ناکامی بانک مرکزی در کاهش نرخ تورم