مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-12فناوري

هشدار توزیع باج افزار توسط یک وی پی ان


مهاجمان با هدف قرار دادن یک آسیب پذیری در FortiGate VPN server به شبکه قربانیان رخنه و باج افزار Cring را روی دستگاه های آنان توزیع کرده اند.

- مهاجمان با هدف قرار دادن یک آسیب پذیری در FortiGate VPN server به شبکه قربانیان رخنه و باج افزار Cring را روی دستگاه های آنان توزیع کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا.

اگرچه در حال حاضر دسترسی بسیاری از افراد به فیلترشکن فراهم شده است و اینکه بسیاری از کاربران به استفاده از انواع فیلترشکن و وی پی ان روی آوردند، نگرانی ها را از بابت تهدیدات ناشی از استفاده از فیترشکن افزایش داده است.

نمی توان منکر شد که فیلترشکن ها و وی پی ان ها سد فیلترینگ را قابل نفوذ می کنند، اما در مقابل، مسائل امنیتی فراگیر شدن این اپلیکیشن ها مطرح می شود.

کاربران برای دسترسی به سایت های مسدودشده، بدون آگاهی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن هایی می کنند که بیشتر از اینکه فیلترشکن باشند، با هدف سوءاستفاده و دسترسی به اطلاعات و واردن کردن انواع بدافزار به گوشی افراد طراحی شده اند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم پیش از این هشدار داده بود که نمی توان اجازه توسعه این بدافزارها و فیلترشکن ها را داد و اگرچه دولت هم با فیلترینگ موافق نیست، اما استفاده و فراگیر شدن فیلترشکن ها هم اثرات مخرب امنیتی زیادی دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار توزیع باج افزار توسط یک وی پی ان

هشدار توزیع باج افزار توسط یک وی پی ان