مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 04:552021-04-12بين الملل

اعتراضات نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان


پلیس سودان اعتراضات صدها تن به وخامت شرایط اقتصادی این کشور در اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم را متفرق کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، صدها تظاهرکننده سودانی در دومین سالگرد سرنگونی دولت عمر البشیر، در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور در خارطوم راهپیمایی به راه انداخته و نسبت به وخامت شرایط اقتصادی کشور اعتراض کردند.

در مقابل نیروهای پلیس سودان با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان در خیابان های الجمهوریه و القصر الجمهوری در خارطوم کردند.

دولت انتقالی سودان فوریه گذشته تصمیم گرفت نرخ ارز داخلی را یکسان کرده و این اقدام را همراه با سایر طرح های پیشگیرانه آغاز کرد تا تاثیری بر شهروندان سودانی نداشته باشد.

از زمان جدایی سودان جنوبی در سال 2011 و با توجه به اینکه بیشتر چاه های نفتی که منبع اصلی درآمد این کشور بودند، در جنوب واقع هستند، اقتصاد سودان با مشکلات عدیده ای به دلیل کاهش قیمت ارز داخلی در مقابل دلار و سایر ارزهای خارجی مواجه شده است.

در پی این بحران اقتصادی، اعتراضات مردمی گسترده ای در دسامبر 2018 آغاز شدند و در آوریل 2019 دولت عمر البشیر سرنگون شد، با این حال وخامت شرایط اقتصادی سودان ادامه یافت تا جایی که در فوریه جاری ارزش دلار به 400 پوند سودان رسیده و این مساله موجب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان

اعتراضات نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان