مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 04:452021-04-12اقتصادي

فاز دوم پروژه مرمت و ساماندهی قلعه منوجان آغاز شد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز فاز دوم پروژه مرمت، احیا و ساماندهی قلعه منوجان خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز فاز دوم پروژه مرمت، احیا و ساماندهی قلعه منوجان خبر داد.

مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه از اسفندماه 1399 آغاز شده، اظهار کرد: مرمت و احیاء حصار جنوبی قلعه منوجان در ادامه فاز اول در حال انجام است که از روند قابل توجهی نیز برخوردار است.

وی افزود: مرمت و احیای قلعه منوجان از پروژه هایی است که با سرمایه گذاری شرکت سنگ آهن گهرزمین و توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حال انجام است.

شفیعی بیان کرد: مرمت و احیای این اثر تاریخی علاوه بر حفظ آن، سهم قابل توجهی در رونق اقتصاد گردشگری مردم جنوب این استان ایفا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بر پایه ی کاوش های باستان شناسی انجام گرفته هسته اولیه این شهر به پیش از اسلام در دوره ساسانی می رسد که در سراسر ادوار اسلامی مسکونی بوده و استقرار در آن انجام گرفته است.

معاون میرا فرهنگی استان کرمان بیان کرد: قلعه منوجان به سبب موقعیت استراتژیک آن در سده های نخست و میانی اسلامی تا دوره صفویه مورد توجه بوده و از اهمیت فوق ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز دوم پروژه مرمت و ساماندهی قلعه منوجان آغاز شد

فاز دوم پروژه مرمت و ساماندهی قلعه منوجان آغاز شد