مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 02:452021-04-11سياسي

شهرداری بافت تاریخی؛ یک عنوان یا بیشتر؟


پیچ وخم هایی که طرح تشکیل شهرداری بافت تاریخی تاکنون برای اجرایی شدن در کشور طی کرده، موضوعی است که معاون دفتر حفاظت بافت های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، - ایسنا/اصفهان پیچ وخم هایی که طرح تشکیل شهرداری بافت تاریخی تاکنون برای اجرایی شدن در کشور طی کرده، موضوعی است که معاون دفتر حفاظت بافت های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درباره آن توضیحاتی را بیان می کند.

محسن طوسی ثانی به ایسنا می گوید: شروع موضوع شهرداری بافت تاریخی به دهه 70 برمی گردد و بند ج ماده 166 قانون برنامه سوم توسعه که در آن از تشکیل مدیریتی مختص بافت تاریخی در شهرداری ها سخن به میان آمده بود.

در بند الف و ب این قانون نیز سازمان میراث فرهنگی موظف شده بود محدوده ای را تعیین کند و وزارت کشور به اندازه آن محدوده، مدیریت مختصی را در شهرداری ها شکل بدهد.

او ادامه می دهد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مسئولیت حفاظت، حراست و مدیریت بافت تاریخی مجموعه های شهری با شهرداری هاست.

در واقع شهر، سیستم یکپارچه ای از محلات تاریخی قدیمی و معاصر است که شهروندان ساکن در این محدوده ها، زندگی روزمره خود را دارند و بابت دریافت خدمات شهری، عوارض پرداخت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری بافت تاریخی؛ یک عنوان یا بیشتر؟

شهرداری بافت تاریخی؛ یک عنوان یا بیشتر؟