مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 19:452021-04-11پزشكي

استفاده از لیزر روشی برای تکثیر سلول های بنیادی مو


نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده از لیزر کم توان بر سلول های بنیادی فولیکول مو می تواند بقا و تکثیر این سلول ها را افزایش دهد.

- نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده از لیزر کم توان بر سلول های بنیادی فولیکول مو می تواند بقا و تکثیر این سلول ها را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه برای درمان ریزش مو از لیزرهای کم توان استفاده می کنند تا تکثیر سلولی را افزایش دهند.

لیزرهای کم توان، لیزرهایی هستند که اثر حرارتی بر روی بافت نمی گذارند و با تحریک نوری سلول، باعث واکنش های نوری در بافت می شوند.

با توجه به تاثیری که این نوع لیزر بر سلول ها دارد، استفاده از لیزرهای کم توان در سلول های بنیادی فولیکول نیز ممکن است، باعث افزایش بقا و تکثیر این سلول ها شود.

به همین دلیل پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، با انجام مطالعه ای اثر لیزر کم توان را بر سلول های بنیادی فولیکول مو بررسی کردند.

سلول های بنیادی فولیکول مو در سلول درمانی و کاشت مو اهمیت زیادی دارند.

برای انجام این مطالعه فولیکول های مو از ناحیه پس سری یک نفر داوطلب برداشته شد و در آزمایشگاه سلول های بنیادی از فولیکول مو جدا سازی شدند.

سپس سلول های بنیادی جدا شده و کشت داده شده، در معرض لیزر با طول موج 685 نانومتر و انرژی های یک تا 20 ژول بر سانتی متر مربع قرار گرفتند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از لیزر روشی برای تکثیر سلول های بنیادی مو

استفاده از لیزر روشی برای تکثیر سلول های بنیادی مو