مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 15:152021-04-11بين الملل

وزیران خارجه ترکیه و افغانستان گفت وگو کردند/ افشای جزییات سند نشست استانبول


یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه می گوید که وزیر خارجه این کشور با همتای افغان خود درباره آماده سازی نشست استانبول گفت وگو کرد.

- یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه می گوید که وزیر خارجه این کشور با همتای افغان خود درباره آماده سازی نشست استانبول گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع آگاه می گوید که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس تلفنی با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان درباره آماده سازی نشست صلح استانبول گفت وگو کرد.

گفتنی است نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (کشورهای ترویکا) در پایان نشست مسکو با انتشار بیانیه پایانی تاکید کردند که از احیای مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان حمایت نمی کنند.

آنها از دولت افغانستان و شورای عالی صلح ملی این کشور نیز خواستند که به گونه علنی با نمایندگان طالبان درباره یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره تعامل کنند.

همزمان با نهایی شدن و ارائه یک پیش نویس از 30 طرح صلح افغانستان، رسانه های این کشور جزییاتی از نشست استانبول را منتشر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این شبکه خبری به جزییات بیانیه نشست ترکیه که از سوی آمریکا، قطر، ترکیه و سازمان ملل متحد به هیئت های افغانستان و طالبان داده شده است، دست یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیران خارجه ترکیه و افغانستان گفت وگو کردند/ افشای جزییات سند نشست استانبول

وزیران خارجه ترکیه و افغانستان گفت وگو کردند/ افشای جزییات سند نشست استانبول