مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 10:052021-04-11اقتصادي

معاون وزیر کشور: 10 هزار کیلومتر از رودخانه های کشور لایروبی شده است


معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 146 هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 70 هزار کیلومتر از آن از مراکز جمعیتی عبور می کند و تاکنون از این میزان 10 هزار کیلومتر لایروبی و از دولت خواسته شده تا به موضوع لایروبی رودخانه ها توجه بیشتری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به تقل از اداره کل روابط عمومی کشور ادامه داد: زمانی که خداوند نعمت باران را بر کشور ارزانی می دارد از سیل و خسارت ناشی از آن گلایه مندیم و زمانی که باران نمی بارد، از بی آبی و خشکسالی در رنج هستیم هرچند بارش باران خساراتی برای کشور به همراه داشته اما هیچ گاه به برکات آن فکر نکرده ایم.

وی گفت: در سال 98، 660 شهر و 13 مرکز استان کشور با تنش آبی مواجه بود اما در نتیجه بارش های باران در بهار، 70 درصد بیش از 250 سد در کشور پرآب و 67 تالاب آبگیری و 55 سانتیمتر آب به ارتفاع آب دریاچه ارومیه افزوده شد.

نجار با اشاره به نیاز سالانه کشور به 2 میلیون و 900 هزار تن برنج گفت: در سال 98 به میزان 834 هزار هکتار برنج کاشته و 234 هزار هکتار به سطح تولید برنج اضافه شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: دولت تلاش کرد خسارات در نتیجه حوادث طبیعی را جبران کند که در این راستا طی سال 1398، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک های بلاعوض به جبران خسارت ها در بخش مسکن، کشاورزی و صنعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشور: 10 هزار کیلومتر از رودخانه های کشور لایروبی شده است

معاون وزیر کشور: 10 هزار کیلومتر از رودخانه های کشور لایروبی شده است