مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-11اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش بینی برداشت یک میلیون و 200 هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت استان خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش بینی برداشت یک میلیون و 200 هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت استان خبر داد.

سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گندم مهم ترین گیاه زراعی در ایران است و در استان خوزستان هر ساله حدود 60 هزار کشاورز در فصل پاییز کشت گندم را انجام می دهند و به این ترتیب، گندم بیشترین تعداد بهره بردار را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: محصول گندم در خوزستان به علت سطح زیرکشت زیاد آن، بیشترین مصرف نهاده ها و اشتغال زایی را در کشاورزی خوزستان ایجاد کرده است و هر ساله در فصل برداشت، سه هزار کمباین در خوزستان فعالیت می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش بینی برداشت یک میلیون و 200 هزار تن گندم در استان خوزستان در فصل برداشت امسال، ادامه داد: گندم در تمامی شهرستان های استان خوزستان کشت می شود و بیشترین میزان تولید و خرید گندم به شوش، اهواز، شوشتر و دزفول اختصاص دارد.

سیداحمدی تصریح کرد: بیشترین میزان تولید و خرید گندم در شهرستان شوش است و میزان تولید گندم در این منطقه به صورت متوسط سالانه، بالای 170 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان