مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 04:422021-04-11پزشكي

وضع ناامیدکننده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان


رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به میزان رعایت پروتکل ها از سوی مردم و در اماکن عمومی گفت: این اعداد بسیار ناامیدکننده هستند و ادامه این وضعیت ما را نگران می کند.

- دکتر سیدمحمد علوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چگونگی ابتلا در خوزستان، اظهار کرد: حدود 48 درصد موارد ابتلا در خانواده ها و دورهمی های خانوادگی رخ می دهد که در این زمینه باید آموزش بهداشت، فعال کردن سفیران سلامت و اجرای پویش هر خانه یک پایگاه سلامت انجام شود.

وی افزود: ترددهای مکرر درون شهری حدود 20 درصد علت موارد ابتلا را تشکیل می دهند که باید میزان رعایت پروتکل ها، اعمال محدودیت در فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، کاهش تعداد مسافران در تاکسی ها، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و انجام تست به صورت هفتگی برای رانندگان تاکسی، انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 10 درصد موارد ابتلا نیز به دلیل حضور در مراسم عزاداری یا عروسی است که باید از برگزاری این مراسم ها ممانعت شود؛ در این زمینه باید بزرگان و شیوخ را اقناع کرد تا مراسم برگزار نکنند و با متخلفان نیز برخورد شود.

علوی بیان کرد: اماکن عمومی، مراکز خرید، بانک ها و ادارات نیز 11 درصد موارد ابتلا را تشکیل می دهند که باید در این زمینه، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اخطار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضع ناامیدکننده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان

وضع ناامیدکننده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان