مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-11دانش

توجه بیشتر به اخلاق پژوهش راهکار جلوگیری از تقلب های علمی


معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین گفت: باید تعریف خود را از تولید علم بومی کنیم، زمانی که این اتفاق رخ دهد، قوانین مسیر خود را خواهند یافت.

- ایسنا/اصفهان معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین گفت: باید تعریف خود را از تولید علم بومی کنیم، زمانی که این اتفاق رخ دهد، قوانین مسیر خود را خواهند یافت.

محمدرضا یوسفی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کپی کاری و تقلب در چاپ مقالات علمی، اظهار کرد: زمانی که بهای غیر منطقی و بیش از حد به انتشار مقاله، جای تولید علم و تکنولوژی را بگیرد، مشکلاتی از این دست ایجاد می شود.

وی افزود: زمانی که منافع مادی و معنوی بیش از معمول برای مقالات در نظر گرفته شود و افراد مجبور به ارائه مقاله برای دفاع، ترفیع، استخدام، ادامه تحصیل و .

شوند، غیر از تقلب در انتشار مقالات انتظار دیگری نباید داشت.

این استاد دانشگاه معتقد است که انتشار مقاله خوراک کشورهای پیشرفته است و عملا کشورهای در حال توسعه با انتشار مقالات بالا در مجلات این کشورها، به اهداف کشورهای پیشرفته دامن می زنند که البته ما با وضع قوانین و اجبار به انتشار مقالات، دامن زننده این استعمار علمی هستیم.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که نادیده گرفتن کیفیت مقالات در برخی دانشگاه های کشور چه ضربه ای برای علم ایجاد می کند و چگونه باید جلوی آن را گرفت؟ تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه بیشتر به اخلاق پژوهش راهکار جلوگیری از تقلب های علمی

توجه بیشتر به اخلاق پژوهش راهکار جلوگیری از تقلب های علمی