مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 12:002021-04-10پزشكي

کرونا تا 8 ساعت روی موها ماندگار است / تاثیر جالب سرکه بر ویروس کرونا


یک ویروس شناس معتقد است که اثر ویروس کرونا تا 8 ساعت روی موها ماندگاری دارد.

- هرداد روانشاد - دانشیار دانشکده علوم پزشکی تربی مدرس، گفت: دستگاه تنفسی انسان قادر به تولید ذرات معلق در اندازه های مختلف است، برخی از این ذرات به جهت وزن سبک ساعت ها در هوا معلق می مانند، اما بعضی از قطرات سنگین با گذشت زمان رسوب کرده و بر سطوح می نشینند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، ویروس آنفلوآنزا جزو قطرات ریز معلق در هوا محسوب می شود که در یک محیط بسته تا دو ساعت هم ماندگاری داشته و می تواند اشخاص را آلوده (بیمار) کند اما ویروس کرونا به جهت وزن سبک بیش از 15 دقیقه در هوا معلق نخواهد ماند.

این ویروس شناس همچنین گفت: ویروس جهش یافته کرونا هم که با سرعت، عفونت و بیماری در بدن را آغاز می کند، از لحاظ ماندگاری همچون ویروس اصلی (غیرجهش یافته) است.

کرونا تا 8 ساعت روی موها ماندگار است وی یادآور شد: میزان ماندگاری این ویروس بر سطح پوست و مو هشت ساعت است و با اشعه آفتاب و ایجاد گرما همچون استفاده از سشوار از بین خواهد رفت.

روانشاد همچنین با اشاره به ضرورت جریان هوا تصریح کرد: ویروس کرونا با قطرات تنفسی منتقل می شود و در هوا (به دلیل وزن سبک) ماندگار نخواهد بود، اما یک فرد آلوده به کرونا در محیط بسته که جریان هوا برقرار نیست، به احتمال زیاد بیماری را منتقل خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تا 8 ساعت روی موها ماندگار است / تاثیر جالب سرکه بر ویروس کرونا

کرونا تا 8 ساعت روی موها ماندگار است / تاثیر جالب سرکه بر ویروس کرونا