مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 10:402021-04-10دانش

راز فعالیت شفق قطبی سیاره مشتری فاش شد


نمایش پدیده شفق قطبی همچنان موضوعی است که دانشمندان به بررسی آن علاقه مندند، خواه این نورهای درخشان بر روی زمین یا بر روی یک سیاره دیگر بتابند.

- نمایش پدیده شفق قطبی همچنان موضوعی است که دانشمندان به بررسی آن علاقه مندند، خواه این نورهای درخشان بر روی زمین یا بر روی یک سیاره دیگر بتابند.

این نورها سرنخ هایی از ساختار میدان مغناطیسی یک سیاره و نحوه عملکرد آن در دست دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، محققان دانشگاه آلاسکا در فربنکس در مطالعه اخیرشان به بررسی این پدیده در سیاره مشتری پرداخته اند.

پیتر دلمیر (Peter Delamere) استاد فیزیک فضایی در دانشگاه آلاسکا در فربنکس با همکاری یک تیم بین المللی متشکل از 13 محقق اخیرا نکته مهمی را درباره شفق قطبی سیاره مشتری کشف کرده اند.

در این تحقیقات که با استفاده از یک مدل مگنتوهیدرودینامیک جهانی جدید از مغناطیس مشتری انجام شده است محققان شواهدی در حمایت از ایده تحقیقات پیشین مبنی بر اینکه کلاهک قطبی مشتری به جای آنکه کامل با خطوط میدان مغناطیسی باز شده پوشانده باشد با خطوط میدان مغناطیسی بسته شده محاصره شده، یافته اند.

دلمیر که از سال 2000 در حال مطالعه بر روی سیاره مشتری است گفت: ما به عنوان یک جامعه تمایل به قطبش داریم(چه باز و چه بسته) و نمی توانیم راه حلی را که اندکی از هر دو باشد، تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز فعالیت شفق قطبی سیاره مشتری فاش شد

راز فعالیت شفق قطبی سیاره مشتری فاش شد