مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 04:402021-04-10اقتصادي

کرونا صادرات آبزیان آذربایجان غربی راکاهش داد


مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شیوع کرونا و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن ، صادرات آبزیان از آذربایجان غربی را به شدت کاهش داده است.

-  محمد باقر قریشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به میزان صادرات آبزیان آذربایجان غربی، اظهار داشت: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه های مرزی استان قبل از شیوع کرونا به یک میلیون دلار می رسید که به دلیل محدودیت های کرونایی این رقم به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 16 هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید شد، عنوان کرد:  وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده این استان چند سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: مازاد تولید آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی در سال گذشته به میزان 100 تُن به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شد.

قریشی با بیان اینکه ورود و افزایش تردد صیادان غیر مجاز به سد ارس و صید بی رویه و غیر مجاز شاه میگو از علل کاهش شاه میگو است، تصریح کرد: باتوجه به کاهش جمعیت شاه میگو دراز آب شیرین در دریاچه سد ارس در سال 98 با هماهنگی های انجام ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا صادرات آبزیان آذربایجان غربی راکاهش داد

کرونا صادرات آبزیان آذربایجان غربی راکاهش داد