مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:002021-04-07اقتصادي

آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از 22 هزار هکتار از کشتزارهای مشهد


رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون در سطح هزار و 700 هکتار از مزارع گندم مشهد با آفت شته روسی مبارزه شده است و مبارزه شیمیایی در بیش از 22 هزار هکتار از کشتزارهای مشهد همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، علی ممیزی گفت: تاکنون در سطح هزار و 700 هکتار از مزارع گندم مشهد با آفت شته روسی مبارزه شده است و مبارزه شیمیایی در بیش از  22 هزار هکتار از کشتزارهای مشهد همچنان ادامه دارد.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: این آفت بعد از سن گندم دومین عامل تهدیدکننده مزارع گندم و جو است، این آفت علاوه بر تغذیه شیره گیاهی با تزریق مواد سمی و محرک در محل های تغذیه موجب می شود که برگ های آلوده به شته در امتداد طولی تا خورده، لوله ای شده و قرمز تا ارغوان ی رنگ شوند که باعث کاهش محصول و نابودی مزارع می شود.

وی از کشاورزان خواست تا با همکاری و خدمات رسانی و مشاوره کارشناسان این مدیریت به موقع با این آفات مبارزه کنند.

ممیزی گفت: سطح کشت گندم آبی 11 هزار و 500 هکتار، گندم دیم 16 هزار و 500 هکتار و جو آبی 12 هزار هکتار و جو دیم 8 هزار و 500 هکتار است و تاکنون مبارزه با آفت شته روسی در سطح هزار و 700 هکتار از مزارع گندم شهرستان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از 22 هزار هکتار از کشتزارهای مشهد

آغاز مبارزه با آفت شته روسی در بیش از 22 هزار هکتار از کشتزارهای مشهد